Bedevaart naar Lourdes 19-27 september
gepubliceerd: 10 maart 2024

Vooraankondiging: Bedevaart naar Lourdes 19-27 september

De bedevaart op 13 april naar Bolsward ter verering van de reliek van de H. Bernadette is een mooie voorbereiding voor een langere bedevaart naar Lourdes. Daar kunt u met eigen ogen de grot aanschouwen waar Maria 18 keer aan Bernadette is verschenen, hoe de familie Soubirous in 1858 leefde, ervaren dat Lourdes een bijzondere plek is waar jaarlijks miljoenen pelgrims naar toe komen.

Van 19 tot en met 27 september 2024 organiseert geloofsgemeenschap Maria Tenhemelopneming in Assen (onderdeel van de parochie van H. Franciscus van Assisi) een 9-daagse busreis naar Lourdes, onder leiding van pastoor H. Garcia.
Op de heenreis wordt overnacht in Lisieux nabij het klooster van de Heilige Theresia en op de terugreis vindt de overnachting plaats in het Saint-Gildardklooster in Nevers waar de Heilige Bernadette in een glazen schrijn ligt opgebaard.

In Lourdes kunt u deelnemen aan o.a. de Sacraments- en lichtprocessie, de H. Mis aan de grot, viering met handoplegging, kruisweg, stadswandeling en een uitstapje naar de Pyreneeën. Uiteraard kunt u ook een kaars opsteken en drinken van het Lourdeswater.

Heeft u interesse voor deze reis? Stuur dan een mail naar marion@mennes.nu.

Bij voldoende belangstelling wordt binnenkort een voorlichtingsavond in de parochiezaal van de St.-Jozefkerk georganiseerd en houdt Tom van der Wee uit Assen een presentatie over deze reis.
Belangrijk om te weten:
– U moet goed ter been zijn en zelfstandig kunnen lopen zonder hulpmiddelen
– kosten voor een 2 persoons kamer € 1.025 *
– meerprijs 1 persoonskamer € 180
– op basis van vol pension en inclusief reis- en annuleringsverzekering
– exclusief lunch op de heenreis

* O.v.b prijswijziging vervoerskosten

Marion Mennes