Nicolaasraad, contact

Agnes Fieten

Lid

Visie en prioriteiten

Wij zijn de Nicolaasraad van de locatie H. Nicolaas binnen de H. Hildegardparochie. Nu de fusie afgerond is, is het een goed moment om na te denken over de vragen ‘Wat is nu eigenlijk een parochie?’, ‘Wat staat ons te doen als locatieraad?’

Naast ‘parochie’ en ‘locatie’ wordt er ook gesproken over ‘gemeenschap’. Dit laatste komt van ‘geloofsgemeenschap’. Wij zijn een gemeenschap vanuit ons geloof en dat geloof maakt ons tot een gemeenschap.
Het gaat om geloof in God ‘die er zal zijn’, God die de Tien Woorden geeft en die zich laat kennen als bron van liefde.
Het gaat om geloof in Jezus die er was om God en mensen te dienen door naastenliefde, vergeving. Hij bood hoop vanuit het vertrouwen dat bij God niets onmogelijk is. Hij verrees en leeft voort onder mensen die bezield zijn door de goede Geest. In die Geest bestaan wij als een gemeenschap die zich opgenomen weet in de katholieke traditie.

Contactformulier

Via onderstaand formulier kunt u een bericht sturen naar de Nicolaasgemeenschap.

Stuur ons een bericht

De privacyverklaring van de H. Hildegard van Bingenparochie kunt u HIER INZIEN.

De Nicolaasraad is ook te bereiken via:

Postadres: Irenelaan 2,
9752 LS Haren