Salvatorgemeenschap

Salvatorgemeenschap

Welkom bij de Salvatorgemeenschap, onderdeel van de Hildegardparochie. Onze parochianen wonen overwegend in het zuiden van de stad Groningen en in Hoogkerk, maar ook elders. Wij zijn een actieve gemeenschap met diverse activiteiten: voor elk wat wils.

Kerk

Ons kerkgebouw is de San Salvatorkerk. Meer info daarover leest u HIER. (link naar pagina San Salvatorkerk).
Hoofdingang: Hora Siccamasingel 202, 9721 HW Groningen
Postadres: van Starkenborghstraat 1, 9721 EA Groningen
Er is voldoende parkeergelegenheid voor auto en fiets. De inrichting van de kerk is van een rustgevende soberheid.

Vieringen

De vieringen zijn zondags om 11:00 uur. We bieden afwisselende soorten vieringen, zowel qua liturgie als wat betreft de muzikale begeleiding. We hebben diverse eigen koren en meerdere (cantor)organisten. Komt u gerust eens een kijkje nemen: onze gastheren en gastvrouwen heten u welkom en wijzen u de weg.
Voorafgaande aan de viering kunt u een kaarsje aansteken bij Maria of een intentie noteren in het intentieboek.
Eens in de 14 dagen is er na afloop koffiedrinken achter in de kerk (uiteraard gratis). Dat geniet een goede belangstelling en u kunt er meteen een praatje maken.

Eerstaanspreekbare pastor

Onze eerstaanspreekbare pastor is pastor Arjen Jellema pr. (06 – 127 177 74).

Activiteiten

We hebben een heleboel werkgroepen en koren. Ook zijn er koffieochtenden. Iedereen die ergens aan wil meedoen heeft daarvoor de kans. Meldt u zich bij de contactpersoon van een werkgroep als u daarover informatie wilt hebben.
Een paar keer per jaar wordt het koffiedrinken na de viering uitgebreid tot “Salvator CafĂ©” met een hapje erbij. Dan is er een lezing of een onderwerp ter discussie.
Onze kerk is beroemd om zijn goede akoestiek. Daarom worden er regelmatig concerten gegeven door externe koren en orkesten (dat is niet gratis, maar wel heel mooi).